Brand Fuel

Kreativ mediestrategi bakom revolutionerande premiär.

Employer branding byrån Brand Fuel är först ut med en ny form av extremt målgruppsinriktad rekryteringsannonsering: IP-adress styrda rekryteringsannonser som är direkt riktade mot ett enskilt företags anställda. Med denna typ av målgruppsselektering så blir kostnaden betydligt lägre och effekten högre. Brand Fuel räknar med ett stort intresse från företag som vill uppgradera sin rekryteringskommunikation.

Pressrelease i pdf

Brand Fuel har profilerat sig på den nordiska marknaden som den mest innovativa och kreativa byrån vad gäller rekryteringsannonsering. Nu slår man till igen och genomför IP styrda rekryteringskampanjer med banners direkt riktade mot specifika företags anställda. Det blir alltså endast de som arbetar på ett visst utvalt företag och därmed besitter en speciellt efterfrågad kompetens/erfarenhet som kommer att nås av budskapet. ”Det är första gången som någon genomför detta i Norden” säger Fredrik Fiaschi, VD, Brand Fuel. ”Detta ger företag möjlighet att med en mycket begränsad budget träffa exakt en viss målgrupp med skräddarsydda rekryteringsbudskap och därmed både minska kostnaderna samt öka effekten”.

”Man kan väl säga att det tar rekryteringsannonseringen till en ny nivå vad gäller konsten att kunna träffa exakt rätt målgrupp och attrahera dem med rätt budskap. Det har varit möjligt att använda IP adresserad reklam ett tag, men det har mest varit för att träffa en viss region eller åldersgrupp. Det blir ju väldigt brett när vi talar om att rekrytera nischade målgrupper.”säger Fredrik Fiaschi, VD, Brand Fuel.

I detta case fick Brand Fuel uppdraget att finna kandidater i Norden med en viss typ av erfarenhet och kompetens som kan vara mycket svår att få tag på. Vår målgrupps och medieanalys gav oss underlag för en mediastrategi med banners styrda att endast visas för de som arbetar på ett utvalt företag där vi vet att man har lämpliga kandidater. Genom att företagets IP adress går att spåra när man internetsurfar så vet vi var man arbetar och styr annonsera att endast visas för dem när de besöker lämpliga sajter. Målgruppen nås av våra speciellt anpassade banners i rätt mediemiljö där de uppmanas att söka jobb hos vår uppdragsgivare genom att klicka sig vidare på bannern för mer information. ”Vi har redan gjort ett test för att se hur många vi träffade i målgruppen och fick ett mycket bra resultat”. Kampanjen har gjorts på uppdrag av kanadensiska RIM (Research in Motion) som är en av världens ledande skapare av mobilteknologi t ex Blackberry.

Om Brand Fuel
Brand Fuel har varit Nordens ledande rekryteringskommunikationsbyrå sedan starten 2005 och är en del av det världsledande globala nätverket TMP Worldwide. Vi levererar rådgivning inom employer branding med syftet att våra kunder skall kunna nå och attrahera de bästa möjliga kandidaterna när de skall rekrytera. Vårt fokus handlar om att skapa effekt för rekryterande kunder genom att leverera kreativ utformning av kommunikationsmaterial, mediestrategi och analys av målgrupper.

För mer information är du välkommen att ringa Fredrik Fiaschi, VD på Brand Fuel telefon 0735-033 552, alternativt maila till fredrik@brandfuel.se. Du kan även besöka vår webbsida www.brandfuel.se.

Kommentarer inaktiverade.