Författararkiv: Fredrik Fiaschi

Fokus Employer Branding: War for talent – kriget har börjat (igen)

I december kunde vi läsa nyheten att man nu har det högsta antalet lediga jobb någonsin i USA – ett historiskt rekord på över 11 miljoner lediga jobb. Företagen kämpar för fullt med att kunna rekrytera in personal och det … Läs mer

Elkraft Sverige bygger sitt varumärke med Brand Fuel

Vi är glada över att välkomna ännu en ny kund, det ledande nordiska energibolaget Elkraft, som satsar på att bygga sitt varumärke för att kunna attrahera de bästa kandidaterna på marknaden.

Fastighetsbranschen tipsas av Brand Fuel

Läs artikeln: Employer branding-proffset tipsar: Så blir du en attraktiv arbetsgivare. Fastighetsbranschens behöver utveckla sitt tänk kring employer branding. Med anledning av detta har Fredrik Fiaschi, VD på Brand Fuel, blivit intervjuad av deras branschmedia kring hur de kan tänka … Läs mer

Workshop om Strategisk Personalförsörjning i Kommun och Landsting.

Brand Fuel höll en mycket uppskattad tre timmars workshop om Employer Branding den 11/9 för ledande HR-representanter från kommuner och landsting runt om i Sverige. Detta var den avslutande delen i konferensen Strategisk Personalförsörjning i Kommun och Landsting som hölls … Läs mer

Brand Fuel levererar nordisk strategi för ledande IT-företag.

Brand Fuel har vunnit en employer branding upphandling som resulterat i att vi har tagit fram en nordisk kommunikationsstrategi för employer branding. Vi kommer nu att ta hand om genomförandet dvs reklamutformning och medieval i Danmark, Finland, Norge och Sverige. Syftet är … Läs mer

ABB väljer Brand Fuel

En av Sveriges absolut största rekryteringsannonsörer, ABB, som satsar stort på att bygga sitt employer brand har valt Brand Fuel som sin nya samarbetspartner efter en stor upphandling. ABB (www.abb.com) är världsledande inom kraft- och automationsteknik. Koncernens bolag verkar i … Läs mer

Kreativ mediestrategi bakom revolutionerande premiär.

Employer branding byrån Brand Fuel är först ut med en ny form av extremt målgruppsinriktad rekryteringsannonsering: IP-adress styrda rekryteringsannonser som är direkt riktade mot ett enskilt företags anställda. Med denna typ av målgruppsselektering så blir kostnaden betydligt lägre och effekten … Läs mer

Amazing stories för Hewlett Packard

Nu lanserar vi Hewlett Packards nya employer brand kommunikation med en helt ny design för deras rekryteringskommunikation. Vi har tagit fasta på de anställdas egna spännande historier från arbetet på HP i alla delar av världen, därav konceptets namn ”Amazing … Läs mer